Hypotheekadviesgesprek
Of het nu gaat om het kopen van uw eerste woning of om een verhuizing: u wilt het allemaal goed regelen. Hypotheek & Advies adviseert u graag. Zodat u straks en in de toekomst goed zit met uw hypotheek. Maar hoe ziet een hypotheekadviesgesprek er precies uit? Wij leggen het voor u uit.
Hoe kan ik mij voorbereiden op het eerste hypotheekadviesgesprek?
Om uw kennismakingsgesprek met onze hypotheekadviseur effectief te laten verlopen, heeft hij wat informatie van u nodig. Het is daarom handig om de onderstaande documenten bij de hand te hebben op het moment dat u naar ons kantoor komt of als onze hypotheekadviseur bij u langsgaat.
- Overig vermogen
- Leningen en andere verplichtingen
- WOZ-waarde
- Recente belastingaangifte
- Overzichten van eigen middelen en/of spaartegoeden
- Werkgeversverklaring (mag eventueel ook later)
- ID-kaart
- Recente salarisstrook
- Werkgeversverklaring
- Pensioenoverzicht
- Rekeningafschrift
- Polisblad levensverzekering
Hypotheekadviseur bij u thuis
Wanneer u een afspraak maakt voor een hypotheekadvies, kunt u kiezen of de afspraak bij ons op kantoor in Enschede of bij u thuis plaatsvindt.
Onze hypotheekadviseurs zijn beschikbaar om door heel Nederland bij u thuis een hypotheekadvies op maat te geven. Ook is het mogelijk om de afspraak buiten kantoortijden in te plannen. Zo hoeft u geen vrij te nemen van uw werk.
Hoe ziet ons hypotheekadvies er uit?
Wanneer u een hypotheekadvies krijgt van Hypotheek & Advies, doorloopt u 4 stappen met onze hypotheekadviseur:
Stap 1: Oriëntatiegesprek
Hierin wordt de huidige situatie doorgenomen, bekijken wij uw wensen en berekenen wij wat dit u zou gaan kosten. Daarnaast bespreken wij ook de kosten die wij berekenen indien u daadwerkelijk kiest voor het volledige traject.
Stap 2: Adviesgesprek
Vanuit het oriëntatiegesprek gaan wij verder een advies uitwerken als u dit wenst. Wij bekijken aan de hand van uw wensen en doelstellingen samen met u welke hypotheek bij uw situatie past.
Stap 3: Begeleiding en uitvoering
Naar aanleiding van het besproken advies heeft u een keuze gemaakt en zijn alle stukken met u doorlopen en ondertekend. Uw dossier wordt door de adviseur na ondertekening aangeboden bij onze binnendienst, de Backoffice.
Stap 4: Onderhoud en contact
Uiteraard stopt onze dienstverlening niet zodra uw aanvraag is afgewikkeld. Wij blijven u van dienst bij het vastleggen van een gestructureerd dossier, het dossierbeheer gedurende de looptijd, het bewaken van de rentevaste periode en het verwerken van wijzigingen. Daarnaast blijven we proactief de rentestanden monitoren voor eventuele rentekansen.